Home Viral

“Baik Pasang Lampu Jalan..”- Tiang ‘Speed Trap’ Baru JPJ Curi Perhatian Ramai

376
0

Tular di media sosial berkenaan tiang hitam yang dikeluarkan oleh JPJ baru baru ini dan dikatakan tiang tersebut merupakan tiang ‘speed trap’ dan akan diletakkan di lebuhraya. Hal ini telah menjadi tarikan netizen kerena pembaharuan yang dilakukan oleh pihak JPJ merupakan satu initiatif yang berkesan kepada pengguna jalanraya.

Jalan kasi upgrade..baru la nak letak beribu camera pon..”

Mengikut apa yang dimaklumkan, pengguna lebuhraya tidak begitu berpuas hati akan pengeluaran tiang hitam kerana keadaan jalan di lebuhraya juga perlu dibaiki dari semasa ke semasa. Hal ini merungsingkan rakyat kerana banyak berlaku kemalangan kerana jala di lebuhraya semkain rosak.

Namun, pembaharuan yang yang dilakukan oleh pihak JPJ ini juga membantu dalam membanteras pengguna jalan raya agar lebih berhemah ketika memandu serta mematuhi undang undang jalanraya yang telah diberikan.

Baca ini: “Apa Dosa Adik Saya..”-Gangster Sekolah ‘Pijak Dan Tumbuk’ Pelajar Hingga Pengsan
Baca ini: “Meremang Wehh..”- Pelajar Sekolah Mainkan ‘Negaraku’ Di Barcelona, Ini Reaksi Negara Luar

Rakaman penuh boleh ditonton di :

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @rosebirumediacom


Pelbagai komen yang diberikan oleh netizen seperti :

@@FIrdausDaus: ingat camera pemantau rasuah

@kimuro: garisan putih bnyk hilang, lampu bnyk xde, bnyk lopak, camera yg dikejar, siapakh musuh rkyat sebenrnye

@Sharul IzaM: ni klaw org da marah sgt dgn jpj ni..memg tumbg tiang ni..

@narozul: Kamera boleh kesan warganegara atau warga asing tak da ke?

@thesaint: jln kasi upgrade..baru la nak letak beribu camera pon xpe..

@msulpaint: mhl ni.. jual brp boleh laku ni.. tak lama nnti hilang la tiang tu

@arissasaad: jpj bila disebut perkataan penuh JABATAN PENGANGKUTAN JALAN

@19pendy76: bgatau kt jln & highway mne tiang-tiang seperti tu ditanam

@Soal Hati: rasanya kereta kat malaysia semuanya kena buat siap2 meter 110 km/jam..jgn lebih..rakyat akan selamat..

@NAZ: suruh proton dn perodua kluarkn enjin yg speed limit hnya 110km/sjam… lpas tu semua kenderaan lah… ape nk sakau duit rkyt hari2

@rizalharman: Nak cari duit, macam2 idea keluar.. Cuba bab nk halau warga asing, 10 kali mesyuarat pun tak setel

@Shelawati Shela35: nk bgtau jgk . jln kt highway byk yg gelap. tiang lampu ade. tp tak nk on lampu. harap lampu kete lori je. klu x jln gelap. malam

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jangan lupa komen yang baik baik sahaja.

Sumber: Tiktok dan Instagram

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here