Home Viral

“Beras Makin Mahal..”- Suami Sorok Beras Jd Bantal Raih Perhatian Netizen

265
0

Tular di Tiktok apabila menyaksikan gelagat pasangan suami isteri yang membuat parodi berkenaan harga barang yang semakin naik. Kini harga pembelian beras sedikit sebanyak menjejaskan kewangan keluarga sehingga menyebabkan ramai sudah mula mencatu beras di rumah.

“org dulu simpan duit dlm bantal org sekarang simpan beras dlm bantal..”

Melalui rakaman tersebut, si isteri minta izin suami beliau untuk mengambil beras dan ramai tidak sangka beras yang seberat 5kg itu dijadikan sebagai bantal. Si suami yang memantau penggunaan beras itu membuatkan para netizen dekah menonton rakaman tersebut

Kini rakyat Malaysia perlu belajar berjimat cermat untuk menjaga kewangan semasa selaras dengan peningkatan harga barangan yang semakin naik. Rakyat berharap agar isu ini dapat diselesaikan dengan segeran dengan memberikan inisiatif yang berkesan kepada rakyat kelak.

Baca ini: “Tiada Hati Perut..”- Bayi ‘Digigit’ Semut Api Ditemui Di Belakang Rumah Jiran
Baca ini: “Kecik Lagi Semua..”-3 Beradik Ditinggal Bawah Jambatan, Tunggu Mak Ayah Cari Duit Nak Makan

Rakaman penuh boleh ditonton di :

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @rosebirumediacom


Pelbagai komen yang diberikan oleh netizen seperti :

@mohd fazli: ini lh mslhnya jika negara di kuasai pemimpin zalim, dia buat sesuatu perkara bkn fkir rakyat,tp dia buat ikut arahan siapa yg naikkn dia jd PM.

@YB Tembakul: noh dlm bantal diisinya..zaman jepun pun blom tahap sampai mcm ni..

@effamaliki: lps ni kita pakat makn bubur nasi jelah..beras 3 sudu air 5 cawan

@Zulazmi_Azmie: org dulu simpan duit dlm bantal org sekarang simpan beras dlm bantal

@nekLeia: buat bubur jer la..mcm zaman dulu..tanam ubi kayu..

@Yus@ida91: lps ni slogan beras kite beli,jadi beras kite catur

@shamcasting: pemimpin hanya pentingkan kuasa inilah akibatnya..walaupon x menang pilihanraya dan diberi kuasa maka rakyat yg akan menanggungnya

@pg..: Ini amaran kpd semua rakyat Malaysia yg ada tanah sawah spya diusahakan blik tanah yg brthun jdi hutan jgn tnam rumah.

@W7N: tukar kerajaan pun sama je .dulu zaman 1 Malaysia .ada kedai 1malaysia semua pakat kutuk kata untuk untung sendiri la apa la last2 hadap la

@Razik: terbaikk,rakyat harus sedar ada pemimpin tahu cakap saja kerja ke laut

@PagatGulu: bagus anda melakukan ini.. Allah maha mengetahui..

@AshikinAbRahman: kena sorok beras takut org masuk rumah curi beras pasni tak curi tobg gas dah .

@arjunalee: Skrg nie RAKYAT bukan saja tak blh nk CATU beras nk KEDEKUT pn tak blh sbb beras TEMPATAN tak ada dkt pasaran…

@Gunjali..: bang jgn brkira sgt bang…yuran game mcing lbh mahai lg dri sekampit brs..mcing masuk prtndingan pon mn2 prgi kn

@mak izz: skrg masak nasi dah tak boleh kira pot.. kira brpa biji beras je..nak jimat

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jangan lupa komen yang baik baik sahaja.

Sumber: Tiktok dan Instagram

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here