Home Viral

“Kerabat Paling Humble..”- Agong Penuhkan Permintaan Rakyat Sarawak, Ingin Bersalam Dengan Tengku Ahmad

255
0

Tular di Tiktok mengenai satu rakaman kerabat di Sarawak berkenaan Agong menyapa rakyat di Sarawak dengan begitu santu sekali. Agong merupakan ketua negara turun padang dan ramai yang tidak sangka Agong sanggup menuntun wheelchair milik salah seorang rakyat yang berada di situ.

“Mana nak dapat pemimpin yg sangat humble ni, siap panggil Hei Tengku ahmad..”

Menurut yang dikhabarkan, pemuda yang berada di atas kerusi roda itu meminta peluang untuk bersalaman dengan Tengku Ahmad yang berada sedikit jauh darinya. Siapa sangka Agong memenuhi permintaan pemuda tersebut dengan memanggil anak lelakinya dengan panggilan yang tidak disangka sangka.

Rakaman ini membuatkan ramai mula memenuhi ruangan komen dengan pelbagai komen yang positif buat para kerabat Pahang. Rakyat tidak menyangkakan bahawa Agong sanggup berpanasan bersama mereka demi mempelajari adat dan budaya di Sarawak. Hal ini menjadikan satu kenangan yang manis buat penduduk Sarawak dan tidak akan dilupakan

Baca ini: “Agong Sporting Habis..”- Ramai Tk Sangka Agong Ada Bakat Nyanyian, Belanja Satu Lagu Di Sarawak
Baca ini: “Memang Fly Terus Dik..”- Nyaris ‘Potong Kaki’ Bapa Gara Gara Silap Ramuan Kopi

Rakaman penuh boleh ditonton di :

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @rosebirumediacom


Pelbagai komen yang diberikan oleh netizen seperti :

@LydiaDyia: Patut lah sampai ke anak2 baginda semua bejiwa rakyattt… Ayahda mereka sgtt lah peramah org nye..”heyy tengku Ahmad,tengku Ahmad datang sini”

@mimi: Oi Tengku Ahmad! Tengku Ahmad dtg sini kamu tunggu sini. Aku oi kan dia xpe dia ank aku

@arieaimie8179: hei tengku ahmad,tengku ahmad datang sini..

@Ladybugs: Izinkan saya salam dgn tengku ahmad..alhamdulillah sangat bagus bahasa nya

@Fidah : dlm dunia ni kite tak akan jumpe dah agong dgn permaisuri ank2 baginda yg baik gini,takde sombong sikit pun,yaa tuhan ku pnjang kn umur agong skluarga

@OwnKokdeng: YDPA yg tolak wheelchair… Allahuakbar…..Kenangan Sepanjang Hayat Ni….

@Ita Masyitah: mana nak DPT pemimpin yg sangat humble ni,siap panggil Hei Tengku ahmad

@RossRosez: Takkan jumpa dah Raja dan Permaisuri sebaik dan sayang rakyat seperti ini.Sepasang dlm Malaysia.

@Azrol: king PAHANG ni boss mana nak jumpa raja Dan permaisuri Sama anak beranak meriah melayan rakyat2 untung orang Pahang

@Aishah Yuki: Ya Allah humble nyaa. Dia buat rakyat mcm member dia ja weh. Ya Allah.

@May Sara: Daulat tuanku… semoga Allah merahmati keluarga Tuanku dan semoga Allah melimpahkan Rahmat dan kasih sayangnya buat Tuanku sekelurga

@Iraaaa: ulang2 tengok video ni. saya yang duduk kat semenanjung pun tak dapat2 jumpa agong lagi

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jangan lupa komen yang baik baik sahaja.

Sumber: Tiktok dan Instagram

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here