Home Viral

“Lain Kali Naik Basikal Dik..”- Disaman Polis Punca Bawa ‘Motosikal Bogel’ Ke Sekolah

217
0

Tular di media sosial apabila polis menahan budak lelaki belasan tahun yang menaiki motosika yang dikatakan ‘motosikal bogel’ ke sekolah. Reaksi pelajar lelaki itu meraih perhatian netizen apabila pelajar tersebut menangis di bawah pokok setelah dimarahi oleh pihak polis.

“Dia sayang ko dik..apa² jadi nanti nangis tak berlagu mak ayah kat umah..”

Mengikut apa yang dimaklumkan, motosikal yang dinaiki oleh pelajar tersebut telah diubahsuai sepenuhnya dan menyebabkan pelajar tersebut diminta untuk berhenti ketepi.Kesalahan jalanraya yang pelajar itu terime adalah tiada lesen memandu dan tidak memakai helmet ketika menunggang motosikal ke sekolah.

Sudah jelas kesalahaan yang dilakukan oleh pelajar bawah umur itu sehingga pihak polis memarahi dan menasihati pelajar tersebut untuk tidak melanggar undang undang jalanraya kerana hal ini dapat membahayakan nyawa di waktu yang akan datang. Apa apa pun semoga peristiwa yang menimpa oleh pelajar ini dapat dijadikan sebagai satu ikhtibar.

Baca ini: “Pemimpin Paling Berjasa..”- Kelibat Dato Seri Najib Di Mahkamah Buat Rakyat Rindu
Baca ini: “Senang Buat Loan Ni..”- Aksi ‘Mesra’ Pegawai Bank Rakyat Di MRT Jadi Perhatian Ramai

Rakaman penuh boleh ditonton di :

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @rosebirumediacom


Pelbagai komen yang diberikan oleh netizen seperti :

@shahnizam5907: tk pe dik… nnti ad natizen tolong beli kan basikal baru ye….

@Qusham: kuat ya dik..zaman ABG dulu nak naik moto Pon arwah abah tak bg..bukan marah..sbb sygkan nyawa..ambil lesen..baru boleh naik..tq abah..al-fatihah

@areuhasan: dia sayang ko dik..apa² jadi nanti nangis tak berlagu makayah kat umah

@MissRina93: Motor sapa la adik ni naik Kak dulu kan dik,lps study,keja baru pndai bawa motor

@anis-nieysha87: Diorg sayangkan adik..diorg sita ada sebabnya.jgn down ok..nnt dtg kelas memandu amik lesen tau

@akiehaakieha: nti akan jdi cerita buat ank cucu dia,kenangan utk mendewasakan dia

@YopNiezAm_94: xper dik..jgn nangis..beringat la,hobi pmotoran ni keras atas dunia ni dik

@NaZ1986@Klate: Polis tu sygkn adik,nyawa lg pnting….klau mkcik,x bg trus basikal lg2 ats jln….bhya

@Hajah NorAries: dia bln marah atau tak suka..tp dia syg sgt dkt kamu…bahaya…dik usia masih muda lg…

@razakmian4: kasi azam dlm diri dik…bila bsr jdi polis ada pangkat nati kasi cri pakcik tu..pasti dia dh pencen..idup dlm mlysia zaman ni dh mula keras…

@azzanur559: basikal ka moto sikal…aku ni rabun…tapi kalau tu motor modi…salah tu dik…

@V: takper dik nanti ada instafemes belikan yg baru. suruh dia bayarkan roadtax sekali nanti

@DayyanDurrah: Bapakku owner sklh memandu, mmg xkan dia bg aku sentuh motor/kete selagi x ckup umur & xberlesen.Tp bila besdey aku,aku mcm masuk kem tentera dia ajar

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jangan lupa komen yang baik baik sahaja.

Sumber: Tiktok dan Instagram

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here