Home Viral

“Rakyat Kena Kencing..”- Rafizi Ramli Tidak Menolak GST, Ini Kata Khairy Jamaluddin

477
0

Berikutan peningkatan harga barang di Malaysia membimbnagkan rakyat Malaysia kini dan baru baru ini dikhabarkan dengan satu kenyataan berani dari Menteri Ekonomi, Rafizi Ramli dengan menyatakaan bahawa kerajaan tidak akan menolak untuk memperkenalkan semula Cukai Barang Dan Perkhidmatan (GST) yang telah dimansuhkan.

Namun dalam satu rakaman ‘Keluar Sekejap’ bersama Khairy Jamaluddin menjelaskana bahawa kesan perkenalkan GST bakal memberi kesan inflasi jika kerajaan masih berkeras ingin perkenalkan semula. Beliau menjelaskan lagi sewaktu beliau berada dalam menteri bayangan dalam pembangkang, beliau sudah memberi amaran perihal isu tersebut kerana rakyat bakal menghadapai peristiwa yang berulang.

Sehubungan dengan itu kerajaan perlu mengutamakan yang memberi hasil yang lumayan kepada negara termasuk memfokuskan pembangunan serta menitikberatkan Cukai Keuntungan Modal yang telah dijadualkan dan baakal dilaksanaka pada tahun 2024 kelak. Apa apa pun semoga kerajaan dapat meringankan beban rakyat di waktu yang aakan datang.

Baca ini: “Anak Aku Dekan, Anak Kau Bodo..”- ‘Influencer’ Teruja Puji Anak Lepas Anak Dikeji Netizen
Baca ini: “Menteri Tak Pantau..”- Punca Diabetes Meningkat, Kedai ‘Viral’ Di KL Dikecam Ramai

Rakaman penuh boleh ditonton di :

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @rosebirumediacom


Pelbagai komen yang diberikan oleh netizen seperti :

@KAU: Ya tuhan, kau jemput la pmx kami, dah tak terdaya dengan penganiayan dia bagi….Amminnn

@eimaabubakar: mengaku je la..DSNR adalah terbaik…kerana gila kuasa,..segalanye berubah

@Bellaa_: mls ckp bnyk aku ni baran tau

@linda: Dlu najib buat marah sangat. Skrg klu buat lg sakit brg mhl lg ada gst bertambah beban rakyat.

@hazlansahari: dulu x boleh sekarang boleh….betul2 kuat kencing rakyat

@KakSulung91: kenapalah masa org sokong org xpkir….kenapa ya…yg merana Rakyat bwahan

@adriana: AK sedih Bila kawan wassap. ” weh beras rumah ak dah habis,Nak pinjam sikit boleh” ak berjurai air mata

@Evan daisy: tanda2 DNSR suatu hari akn kembali bersama PMX.PMX TAHU KEBOLEHAN DNSR DLM KEWANGAN

@shaleywatie81: semoga Allah permudahkn segala urusan Kita…ya Allah kmi dh x tahan dngan nya

@zantaro: DSNR buat gst pulang balik kpd rakyat melalui brim dan bantuan..kalau die ni aku x rasa dia pulangkan balik..sakau…

@anakmak: bdak2 bodo dah tak komen hahahah tula orang cakap hidup jangan nyusahkan orang pasal undi kau semua kaut taik same

@hh: Korng kena berhimpun ramai ii biar lh nk jadi apa jdi lh aslkn kita semua bersepakat bersuara demi negara kita

@Tebu@Pahit: Dier tkde beza dgn kerajaanSG..SG tk lame lg naik kn lg GST..tp gaji tk naik2

@Nadhirah: mana yg sokong dia ni.. tlg jwab sikit.. apa da jdi skrg katanya terbaik x kn susahkn rakyat.. now nk mkn nasi pn prlu brkira2..

@Xie Zan: kalau yg baik dr org lain smua tak ok last2 dia ceduk gak ideal org lain utk rasa dia yg terbaik

@lanlieylan: dulu mcm2 ckp dkt dato najib bla dia lksanakan gst.Kerana kuasa,mnusia snggup mnjtuh manusia yg lain.Dunia akhir zaman.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jangan lupa komen yang baik baik sahaja.

Sumber: Tiktok dan Instagram

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here