Home Isu Semasa

“Rakyat Susah Punca Ketagih Makan Luar..”- Hanafiah Bidas Kenyataan Rafizi Ramli Cuba Salahkan Rakyat

192
0

Ekonomi Malaysia yang kian gawat menyebabkan harga barang yang semakin menaik sehingga satu kenyataan dari Rafizi Ramli yang menyatakan pendapatan rakyat menyusut berpunca terlalu ketagih makan di luar. Hal ini membuatkan rakyat mula memberikan respons sehingga Exco Kerajaan Negeri Terengganu, Hanafiah mula membidas kenyataan tersebut.

Terdahulu,menteri ekonomi, Rafizi Ramli mengulaskan bahawa rakyat Malaysia telah ketagih untuk makan di luar dan membelanjakan sebahagian besar daripada pendapatan pada setiap bulan untuk memuaskan tabiat itu. Kenyataan tersebut dikatakan begitu remeh untuk dinyatakan namun itulah yang berlaku pada rakyat pada hari ini.

Berikutan itu, Hanafiah mula membidas kenyataan yang diberikan dengan menyatakan jika rakyat tidak membantu peniaga makanan, tidak akan ada kuasa membeli dan hal akan jadi semakin membimbangkan.Jelasnya lagi jika tiadsa kuasa membeli, dari mana lagi punca rezeki peniaga makanan utnuk membayar segala sewa dan cukai yang dikenakan oleh kerajaan.

Baca ini: “Gi Mana Tu Dato’..”- Selamba Tegur Tengku Ahmad, Tak Sangka Ini Yang Jadi
Baca ini: “Pemimpin Paling Berjasa..”- Kelibat Dato Seri Najib Di Mahkamah Buat Rakyat Rindu

Rakaman penuh boleh ditonton di :

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @rosebirumediacom


Pelbagai komen yang diberikan oleh netizen seperti :

@suziehamdansuzieh: rafizi x bg mkn luar…mari kita ramai2 g mkn kt dlm rmh dia..rafizi tanggung rakyat Malaysia.

@Rafiesyam Amieyul: dop makan nasi nga air oren ke loni

@Qulil Haq : Kalu ore awam oyak gitu buleh kiro, nie level menteri oyak gini, tak pade ngan wi gaji.

@Amroy Kazan: yb nmpk dok rafizi mcm lalat hok yb ambat lalu sakni bunyi bising byk masalah

@mrloco: formula terbaru rafizi boikot kedai makan boleh meningkatkan ekonomi….

@ChAnnwan: Baru ni mat sabu kabor jangan makan nasi suruh g beli burger roti canai lah nok suruh dok makan nasi

@humaidimohdnoor: betul yb ,klu org dok makan kedai ,mapuh kerah ah kedai² makan . ohh madahniii

@ATIKA RAZAK: patot lah kerajaan buleh duit dok bg ke rakyat..takot abis duit..choi kerajaan madanon

@NaPizzaStation: saya buka kedai makan jugak..saya sokong abg ni..kesian kat kitaorang skrg ni..mmg drop sgh sale..mmg ckp2 terkesan skrg..

@deeDeana: hancur hbs sia jd menteri..pasola sungguhlah..moga allah beri keadilan pd rakyat..rahmatilah umat islam di malaysia dan didunia ya allah ya mujib

@lt.1329: rakyat pulak yg d persalahkan ..dah mcm mn nk mbntu peniaga kcil kalo cmtu..rakyat pon tau beragak² nk mkn luar fizi oiii bkn ari²

@user7073684118675: kenyataan menteri ekonomi yg melingkupkan ekonomi…

@TikTokMan: Rakyat ketagih makan luar…. Menteri ketagih makan duit rakyat punca ekonomi negara teruk

@Mangkuk tandas: klau orng tk makn luar,macm mana peniaga nk bayr sewa,nk bayar cukai,jadi eloun wakil rakyt lancar,boleh naik lagi

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jangan lupa komen yang baik baik sahaja.

Sumber: Tiktok dan Instagram

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here