Home Isu Semasa

“Respek Lg Polis Trafik..”-JPJ Dikecam Netizen Punca Sita Motosikal Org Awam

191
0

Kes saman kini menjadi buah mulut netizen baru baru ini gara gara jelajah RXZ di Terengganu. Kini tular kisah motosikal disita dan membuatkan ramai bengang kerana tidak dapat mencari punca rezeki kerana tiada kenderaan. Hal ini membuatkan laman sesawang JPJ mula dipenuhi dengan kecaman oleh para netizen kerana tidak berpuas hati akan tindakan yang diberi.

“respek lagi polis trafik masih ade budi bicara…”

Berikutan daripada itu, JPJ memutuskan untuk menutup ruangan komen di laman sesawang mereka untuk meredakan keadaan yang semakin kelat. Namun perkara ini masih belum dijelaskan dengan sebaiknya dari pihak atasan JPJ. Hal ini membuatkan ramai mula membandingkan JPJ dengan poilis trafik yang masih boleh bertolak ansur dan hanya memberikan teguran dan amaran kepada mereka yang tidak berkemampuan.

Netizen mengutarakan bahawa jika benar mereka melakukan kesalahan jalanraya, cuba bertolak ansur dan tidak perlu menyita moto untuk mereka yang tidak berkemampuan dan ramai berharap agar tindakan dapat didengar dan dikaji dengan sebaiknya dari pihak atasan untuk lebih peka akan ekonomi rakyat pada zaman kini.

Baca ini:“Agong Sporting Habis..”- Ramai Tk Sangka Agong Ada Bakat Nyanyian, Belanja Satu Lagu Di Sarawak
Baca ini:“Aku Sebagai Org Islam..”- Peminat Muslim Terkena ‘Sawan’ Lepas Bg Songkok Dekat Boyband Korea

Rakaman penuh boleh ditonton di :

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @rosebirumediacom


Pelbagai komen yang diberikan oleh netizen seperti :

@MhDSaiFuL: ayah prnh pesan.. jgn krja jpj sbb bnyak kna sumpah org

@hfizi_hzrn: aku paling suka PDRM & polis traffic dia bagi amaran , saman atau budi bicara je , itupun dh okay dh

@Deck karat: kaunter ade 7 tp bukk 1 tu org malas nk gi renew

@syafiqahky : Aku punya panas hati dulu, aku bayar saman pakai duit sales aku rm1 dengan duit syiling, mmg lambat situ kira smpai habis, puas hati aku

@MyLaZain89: aq pnh kna ngn jpj. tp kan peg bwhn dia bgs, puan cepat jalan puan. stg pegawai km mai xdak budi bicara. xsmua mcm tu ye. ada yg baik jgk

@A Y D I L: Aq respek lgi polis trafik masih ade budi bicara

@azmer: dia kalau dah ke fb mmg habis lah sana takda tapis orgnya

@Mohd_Ammar: Jpj memang susah dpt budi bicara..lebih memilih respect polis sbb senang tolak ansur

@nome: teruk Matt JPJ kena kecam…

@husband erni rosliana: tengah panas dngn kes RXZ pun tak habis lg.,timbul plak kes baru.,kenyang makan maki lah jwbnya

@Ewan: Ak kt simpang nilai trafik aritu de buat roadblok ngam ak x pkai seat belt elok jek dia bg warng n ceramah skit pstu jln x de kne smn janji mngaku slp

@Faizzuwan Rosli: Disebabkn 1buat hal habis semua kene.. #DuniaPenat

@𝓪𝓻𝓲𝓷𝓪J: kerja yang paling teruk kena cacian makian, yg aku geram nk bayar saman tu kena tunggu naik mahkamah.. dah la makan masa nk tunggu..

@Ogymukhtar: zaman bkj dulu,rodtax keta mampoih igt sminggu lg..polis buat roblock.semuanya atas budi bicara..nape ek kalo rodtax mampooih mesti ada roblock

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jangan lupa komen yang baik baik sahaja.

Sumber: Tiktok dan Instagram

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here